1. Před začátkem závodu.

Máš problém s jistotou před závodem, který na 30-40 % snižuje tvou efektivitu, v důsledku které ty prohráváš. Pro odstranění tohoto problému musíš vyplnit následující cviky:

  • představovat začátek závodu a podchytit pocit nejistoty v těle. To co ty nazýváš „strachem“ – je pocit v mozku, v tvé zkušenosti v minulosti. Vždy tento pocit vznikne spolu s vizualizací konkretního neúspěchu z minulosti. „Prohlídni“ tento „film“ a emocionálně prociť ho až do konce do pocitu úlevy. Dale polož sám sebe otázku: Kdy tento pocit strachů a nejistoty vznikl poprvé. Prociť to znovu. Ještě jednou polož sám sobě tu stejnou otázku a prožij to až do pocitu leknutí /vzpomínky na trauma/. Tento pocit je „prvotní“. Je moc důležité tento prvotní pocit emocionálně prožit do pocitu uvolnění. Na konci dané korekce je moc důležité zkontrolovat mozek jak funguje po uvolnění. Proto je třeba představit začátek závodu „na novo“ i zkontrolovat změnu pocitu.

2. Základní závodní proces.

  • Pokud i v základním závodním procesu vzniká stejný strach je třeba procvičit jak je to popsáno výše. V důsledku takového psycho-tréninku pocítíš zvýšenou efektivnost o 30 až 50 %.

3. Zvláštní emocionální stav na závodech.

Pokud si podíváš před startem na ostatní závodníky z jiných Zemí (Německa, Francie, Koree) zkus rozpoznat jejich emocionální náladu před startem. Určitě všimneš jejich tuhost a nekoncentrovanost, protože nikdo netrénuje jak se dosáhnout zvláštního emocionálního stavu před startem. Všechny trénují techniku, taktický přístup, ale nikdo netrénuje zvláštní stav na závodech, protože tento stav má na starosti sportovní psycholog. Procvičuj pocit, ve kterým jsi zkoncentrovaný a zároveň uvolněný a šťastný. Pouze tento pocit zapíná tvůj mozek na „plný pecky“ pro vyplnění těžkých elementů na závodech. Trénuj v sobe pocit, ve kterým jsi maximálně otevírá vlastní potenciál. Proto doporučuji probírat vizuálně své stimuly a najít to, co pro tebe snižuje tvou náladu a naopak co zvyšují tvůj potenciál. Najdi pozitivní a negativní nástroje. V různých závodních situacích je třeba jejich použit (jak pozitivní tak i negativní). Tento trénink ti dá možnost rychle najít správné pocity v ten správný čas a dosáhnout maximálního výsledku.

4. Správné nastavení cíle.

Cíl to není touha. „Chci stát mistrem“! To je touha. Cílem je to, co závisí na tobě. Kdysi nastavíš cíl – tvůj mozek zapíná maximálně pro výkon tohoto procesu. Jenom tehdy aktivují takové neuroprocesy, které tobě pomáhají k dosažení úspěchu. Pokud závodník plete touhu a cíle, v tomto případě mozek nemůže fungovat na 100 % a tím se ztratíš minimálně 60% svého potenciálu. Proveď rotace cílů a tím nastavíš mozek na maximum.

5. Jistota v sobě.

Proč někdy chybí jistota v sobě? Protože závodník koncentruje své smysly ne na sebe, ale na jiné osobě. Porovnávat sebe s někým  je chyba. Někdy jsi nestaneš někým jiným. Aby neztrácet jistotu, musíš sám sebe porovnávat s sebou ale v minulosti. Porovnávat sebe a sebe dnes. Jistota přijde. Pokud nikdo bude říkat, že jsi egoista a myslíš pouze na sebe. Tak toho nevšímej a neber to osobně. Mluví to lide, který mají vlastní komplexy.

Je možné trénovat miň, ale s lepším výkonem. Na tomto staví sportovní psychologie!!!

Přeji hodně úspěchu

 

 

Zdroj: Facebook Aleksandr Balykin – ředitel Akademie vývoje schopnosti HARMONY

Translate »